WooCommerce feeds - Installation


Installera och aktivera tillägget


Gå till WP-admin → Tillägg → Lägg till nytt → Ladda upp tillägg
  1. Lägg till ZIP-filen du fått från oss
  2. Installera och aktivera tillägget

Licensnyckel


Gå till WP-admin → WC Feeds → Inställningar
  • Licensnyckel – Ange den licensnyckeln som du fick när du köpte pluginet på redlight.se

Spara om permalänkar


Efter installation av pluginet behöver permalänkarna sparas om
Gå till WP-admin →  Inställningar →  Permalänkar
Klicka på spara ändringar

Skapa feed


Gå till WP-admin → WC Feeds → Skapa ny
  1. Lägg till en rubrik
  2. Ange typ av feed
  3. Välj om Feed ska skapas automatiskt eller inte
  4. Välj klockslag när feeden ska skapas automatiskt
  5. Ange önskade inställningar för produkter
  6. Ange önskade inställningar för recensioner

Google produkt feed inställningar


Gå till WP-admin → WC Feeds → Skapa ny
Här ställer du in standardinformationen för din feed
Tillgängliga inställningar är:
  • Tidsintervall för skapande av feed (standard dagligen)
  • Klockslag för skapande av feed – En inställd tid där skapande av feed ska börja
  • Använd cachead feed – Om cachead feed finns visas den alltid. Om du inaktiverar detta kommer en ny feed att genereras varje sidladdning. Bra för att minska serverbelastningen.
  • Fragmenterad cache för produkter – Varje produkt är cachead. Detta minskar serverbelastningen på lång sikt. Stäng av vid testning.
  • Inkludera kategorier – Inkludera produkter från dessa kategorier
  • Exkludera kategorier – Exkludera produkter från dessa kategorier
  • Exkludera Vuxenprodukter – Exkluderar produkter markerade som vuxenprodukter
  • Antal produkter – Begränsa antalet produkter, för testning

Kategori och produkt inställningar


Google Category
Tillgängliga inställningar är:
  • Uteslut kategori
  • Flagga kategori som ”vuxen kategori”
Produkt- och variantinställningar
Här kan du lägga till produktspecifika inställningar
Tillgängliga inställningar är:
  • ID – Produktens unika identifierare.
  • Titel – Namn på produkten
  • Beskrivning – Beskrivning av produkten
  • Tillgänglighet – Tillgänglighet för produkten
  • Villkor – Produktens villkor vid exempelvis REA
  • Färg – Färg på produkten (Kan ställas in för att ta värde från attribut)
  • Vuxen – Användbart för att utesluta vuxna produkter från flödet.
  • Varumärke – Produktens varumärke – (Kan ställas in för att ta värde från attribut)
  • Leverantörens Artikelnummer – Leverantörens artikelnummer(MPN) för produkten.
  • GTIN/EAN – Produktens Global Trade Item Number (GTIN)
  • Anpassad etikett 1-4 – Används främst för att organisera budgivning och rapportering i Google Shopping-kampanjer

Settings Inheritance


  1. Feed inställningar
  2. Kategori
  3. Produkt (översta nivå)
  4. Produktvariation

Ladda upp feed till Google Shopping


  1. Lägg till url:en till feeden
  2. Ställ in tiden för när flödet ska hämtas av Google
  3. I flödesinställningarna ställer du in en tid för när flödet ska hämtas, sätt tiden till minst 1 timme innan Google hämtar feeden

Ladda upp feed till Facebook/Instagram


  1. Lägg till url:en till feeden
  2. Ställ in tiden för när flödet ska hämtas av Facebook
  3. I flödesinställningarna ställer du in en tid för när flödet ska hämtas, sätt tiden till minst 1 timme innan Facebook hämtar feeden

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us