Swish Handel - FAQ
Köp kan inte genomföras och vi ser meddelandet: "The technical supplier is not connected to the merchant"
Börja med att kontrollera att du bockat i inställningen "Jag har valt Redlight som min Tekniska Leverantör via min bank".
Om du bockat i rutan och ändå få meddelandet betyder det att ditt swishnummer inte är kopplat till oss som teknisk leverantör hos din bank.
Kontakta banken så kan dom hjälpa dig koppla numret till Teknisk leverantör: Redlight Media
Beställningar fastnar i status "Inväntar betalning" och kunder fastnar på sidan "vi inväntar din betalning"
Det här kan hända om Swish-callbacken inte kan skickas, det kan bero på
- Sidan har ett underhållsplugin aktiverat för att dölja webbplatsen – att inaktivera ett sådant plugin löser oftast problemet
- Sidan har ogiltigt SSL-certifikat – testa domänen på: https://www.ssllabs.com/ssltest/, och kontrollera eventuella problem i certifikatkedjan
- Domänen inte är publik - Domänen måste vara publikt för att callbacken ska fungera
- Det kan också hända om banken har driftströningar eller planerat driftunderhåll, ofta kan du se de här → https://www.getswish.se/driftinformation/
.Om problemet uppstår vid alla betalningar hela tiden, skicka en debug-logg till tekniksupport@getswish.se och fråga varför callbacken misslyckas.
Jag kan inte uppdatera pluginet via WordPress-panelen
Det här kan hända om du har glömt att ange licensnyckeln under inställningar för pluginet. Licensen krävs för att kunna ta emot uppdateringar.
Det kan också hända om Licensen gått ut eller är ogiltig. Det här kan du enkelt kontrollera genom att logga in på https://redlight.se/mitt-konto/ → Licensnycklar
Har det släppts flera nya versionen sen du uppdaterade senaste kan du behöva ladda ner senaste versionen på https://redlight.se/mitt-konto/. Sen laddar du upp den som ett nytt plugin i WordPress och väljer "ersätt".